המדריך המלא לבניה קלה [2023]

אז מה זה בכלל בניה קלה?

לשיטה זו שמות רבים, בניה קלה / בניה מתועשת / בניה יבילה הינה שיטת בניה המבוססת על שימוש במבנים מוכנים שיוצרו במפעל ומשונעים לשטח.
הבניה הקלה נחשבת למאוד יעילה, חסכונית והיא נעשית תחת בקרת איכות מחמירה, הן במפעל והן בשטח המיועד, זאת להבדיל משיטת הבניה המסורתית המוכרת גם כ“בניה קונבנציונלית"

חומרי בנייה קלה

בשיטת הבניה הקלה שלד המבנה יהיה מיוצר בעיקר מפלדה.
אל השלד מחוברים חומרי גלם שונים כגון פאנלים או סופרבורד, בהתאם לרצון ודרישות הלקוח.

פאנל מבודד

פאנלים מבודדים הם אחד מחומרי הגלם המשמשים לבניה קלה.

כל פאנל מורכב משלוש שכבות של חומר, בדומה ל "סנדוויץ" הוא עשוי מ"פרוסה" עליונה עשויה פח דק, "פרוסה" תחתונה ,עשויה גם היא מפח דק וביניהם מילוי (בידוד) חומרי הבידוד אשר שמים בפנים גם כן משתנים ובין האפשרויות הקיימות ניתן למצוא פוליסטרן (קלקר), צמר סלעים, פוליאוריתן ועוד.

מבנה נייד העשוי מפאנל מבודדמבנה העשוי מפאנל מבודד

קיר רב שכבתי

קיר רב שכבתי הינו סוג קיר נוסף שמשמש בניה קלה, קיר רב שכבתי מורכב ממספר שכבות שכל אחת מהן משמשת למטרה אחרת, קיר זה מאפשר לעבות את השכבות ומספרן, בהתאם לתנאי ההאקלים באיזור ההקמה.


קיר רב שכבתי בניה קלהמבנה העשוי מקיר רב שכבתי


הקיר כולל קונסטרוקציה של פלדה במרכז, בידוד, לוח גבס מפנים המבנה,ולוחות שמתאימים לקירות חיצוניים
ישנם מבחר של חומרים שמשמשים כלוחות חיצוניים, ביניהם: סופרבורד, אקווה פאנל, צמנטבורד ועוד.

שיטת הבניה הקלה

רוב השיטות של בניה מבוססות על תהליך זהה, יוצקים רצפה צפה בתוך פלדה בצורת פרופיל "דאבל-טי", עליה יוצרים קונסטרוקציה מפלדה ועליה "מלבישים" את הלוחות הייעודיים שכוללים גם חומרי בידוד.

לאחר שרוב המבנה מוכן (כ-90% מהעבודה) חברתינו משנעת את המבנה ליעדו, הגימורים האחרונים מתבצעים אצל הלקוח על מנת להקנות מראה מושלם.

הקונסטרוקציה, הלוחות ואפילו חומרי הבידוד ניתנים לייצור מחומרי גלם שונים כך שיתאימו ברמה מירבית לשימוש הלקוח.

האם בניה קלה מתאימה למגורים?

כמובן.
בניה קלה היא שיטת בניה שרווחת מאוד בארה"ב, אוסטרליה ואירופה ולאחרונה (10-20 שנים) נכנסה רק לישראל.
מוזמנים לסיור אצלינו במפעל על מנת לראות ולהרגיש איך זה מרגיש ליהיות בתוך מבנה יביל שנבנה בשיטת הבניה קלה ולהתרשם בעצמיכם.

האם בניה קלה מוגבלת לקומה אחת בלבד?

לא, להיפך, בניה קלה מתאימה למבנים חד קומתיים, דו-קומתיים, בתים עם מרתפים, מרפסות, ממ"דים, הרחבת מבנים קיימים, וכן מתן פתרונות לוגיסטיים בשטח על פי כל צורך.

התמחותנו בהתאמת הפתרון ושיטת הבניה ללקוח, אשר כוללת את מורכבות הפרויקט, המפרט והמחיר של הפרויקט, כל זאת תוך שיתופו בכל שלבי התהליך.

מהם ייתרונות הבניה הקלה?

חיסכון בכסף – בנייה קלה היא במרבית המקרים זולה יותר מאשר בנייה קונבנציונאלית. למה?
כי הרכיבים מגיעים מוכנים מהמפעל ובדרך כלל הם מיוצרים כחלק מפס ייצור, כי אין צורך בפינוי הפסולת בגלל שהרכיבים מגיעים מוכנים.
ובעיקר, כי תשלום על בנייה כולל בדרך כלל גם תחשיב של ימי העבודה ובבנייה קלה הבנייה היא מהירה במיוחד כך שימי העבודה מינימליים יחסית לבנייה הקונבנציונאלית.

מהירות – זה אולי היתרון המרכזי של בנייה קלה על פני בנייה קונבנציונאלית. בבנייה קלה החומרים מגיעים מוכנים כפי שציינו וכמות ימי העבודה קטנה יחסית,
מה שאומר בפועל בנייה מהירה. כמה מהירה? במקרים מסוימים היא יכולה גם לקחת כמה ימים ולא יותר!
זה אומר שאם אתם לחוצים לבנות מהר בגלל שאין לכם איפה לגור או בגלל שכירות שעומדת להסתיים, בשיטה הזו תקבלו בית מוכן בתוך זמן קצר.

תהליך של בניה קלה איכותית מוביל אל תוצאה מושלמת.
צוות המומחים שלנו כאן כדי להגשים עבורכם את החלום

מעוניינים בייעוץ?

מוזמנים לקבוע פגישת יעוץ אישית במשרד או אצלכם בשטח
חייגו: 08-6198590

או השאירו פרטים